سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
شهرماخانه ما
شهروند ایرانی ساکن تهران با تخصص وتحصیلات وتجارب کاری در امور مدیریت شهری، با اعتقاد بر حل معضلات شهرمان در سایه سعی وتلاش و همیاری جمعی
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 316335
کل یادداشتها ها : 128
خبر مایه

موسیقی


                                     بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر دوستان عزیز

امروز قدری ذهنم از اخبار موج شدید فروش ملک در کشورهای خارجی آشفته شد بطوری که مطلبی برایش نوشتم تا شاید با همفکری و نظرات سایرین از این آشفتگی رها شوم وخدا کند که اشتباه تصور کرده باشم:

مدت نسبتا زیادی است که تب غوغای تبلیغاتی در میان جامعه ایرانی براه افتاده و براین اساس شرکتهای رنگارنگ اقدام به فروش املاک در کشور امارات وبا وعده اقامت دائم و مالکیت 100% مینمایند!

در همین رابطه حتی تسهیلات بسیار زیادی از قبیل اعطای وام کم بهره و طولانی مدت تا 80% بهای ملک نیز قائل شده اند!

تا اینجای کار ظاهرا مشکلی بنظر نرسیده و نوعی سرمایه گزاری محسوب میگردد اما این روی سکه است و باید آنروی سکه را هم دید!

ملاحظه فرمایید کشوری که هر از چند گاهی داعیه مالکیت بخشهایی از خاک مملکت ما را نموده و کار را بعضا به تهدید و ارجاع شکایت به مراجع مختلف دنبال میکند معقولانه و منطقی بنظر نمیرسد که برعکس سیاستهای خود براحتی. مردم همین کشور را باتسهیلاتی خاص و فریبنده به کشور خود دعوت و مالکیت ملکی به آنها اعطا نماید!

هوشیار باشیم زیرا :

1=کشورهای کوچک و جزیره ای تحت هیچ شرایطی خاک خود را به خارجیان واگذار ننموده و مالکیت خارجی در خاک خود را بشدت تحت کنترل و نظارت قرار میدهند.

2=تبلیغات فروش املاک با مالکیت و اقامت در امارات آنقدر وسیع و گسترده است که دراین صورت درصد مالکین و مقیمان خارجی را بشدت بالا برده و در قیاس با جمعیت امارات کمی نا معقول بنظر میرسد!

3=این سیاست امارات با آن سیاستش (ادعای مالکیت بخشی از خاک کشورمان) بشدت در منافات است.

4=فکر کنیم چنانچه خدای ناکرده جنگی بین 2کشور در گیرد آیا مردم خارجی ساکن در امارات ملک خود رها مینمایند و یا اینکه از آنها مثل سپری در برابر قدرت رزمی ایران استفاده خواهند نمود؟!

البته نکات ذکر شده بخاطر شرایط خاص سیاسی صرفا در مرحله تبیین یک نظریه و یا هشداری بعنوان متذکر شدن برخی زوایای ظاهری و شاید بعدها جدی صورت پذیرفته و بقیه کار را به متخصصین و متولیان مسئول در این امر میسپاریم.

مطمئن هستیم که چنانچه مسئله ای در این باره پیش بیاید خود مسئولین محترم امر با حساسیت خاص مردم را آگاه و اذهان عمومی را در درست یا نادرستی قضیه مذکور متوجه و روشن خواهند ساخت.

                                                                                                         سرافراز باشید یا علی


  

                         بسم الله الرحمن الرحیم

سلام دوستان

این خبر از سایت فردا تقدیمتان میگردد:

دولت رئیس جمهور احمدی نژاد، منتخب مردم است
«دولت رئیس جمهور احمدی نژاد، منتخب مردم است و ما به آن احترام می گذاریم. اما ما در برخی مسائل شامل مدیریت قدرت و روابط اقتصادی با خارج متفاوتیم» هرالد تریبیون درباره شهردار تهران نوشت: او قبل از اینکه تصمیمی بگیرد، به طور گسترده ای مشورت می گیرد، و زمانی که تصمیم گرفته شد، با قدرت به جلو می رود.
شهردار تهران در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد به روزنامه اینترنشنال هرالد تریبیون گفت:«دولت رئیس جمهور احمدی نژاد؛ منتخب مردم است و ما به آن احترام می گذاریم»

به گزارش سرویس بین الملل «فردا»، روزنامه اینترنشنال هرالد تریبیون می نویسد:«مجمع جهانی اقتصاد داووس، نه تنها افرادی را که دارای قدرت اقتصادی و سیاسی هستند را جذب می کند؛بلکه سکویی است برای آنانکه گرداننده خوبی اند و تمایل دارند که مدیر خوبی باشند.»

براساس این گزارش، قالیباف می گوید که دستاوردهایش پس از شهردار شدن در 2005 – از جمله توسعه حمل و نقل عمومی و شورایاریها- او را در موقعیتی مناسبی قرار داده است.

در دو و نیم سال گذشته که وی در این مصدر بوده است، قالیباف بزرگراه ها و پل های بی شماری ساخته است، پیاده رو ها را تعمیر و سنگ فرش کرده است و برای خودش اعتبار و محبوبیتی بعنوان کسی که کار را انجام می دهد و تمام می کند کسب کرده است.بعنوان فرمانده پلیس نیز، وی کمربند ایمنی را اجبار کرد و قوانینی را گذاشت که کسی در شهر از آن نمی دانست!

بر اساس زندگی نامه رسمی اش، قالیباف با نیروهای صدام حسین در جنگ هشت ساله ایران – عراق جنگید و فرمانده ارشد سپاه شد.زنگی نامه وی را بعنوان خلبان هواپیمای مسافری، نامزد سابق ریاست جمهوری (که با احمدی نژاد در سال 2005 رقابت کرد) و یک دانشگاهی معرفی می کند.

این روزنامه مدعی استزمانی که قالیباف فرمانده پلیس تهران بود، روشنفکران وی را بعنوان محافظه کار می دیدند چون وی نامه ای را به همراه دیگر فرماندهان سپاه نوشته بود که در آن تهدید کرده بودند در صورتی که مقامات کاری علیه شورش دانشجویان نکنند، دخالت خواهند کرد.

در مقابل آن، مشاورش می گوید که وی اولین فرمانده پلیس بعد از انقلاب ایران بود که نیروهای زن را به کار گرفت.

قالیباف به این که او را « نوگرای مقتدر» می دانند، محلی نمی گذارد. قبل از اینکه تصمیمی بگیرد، به طور گسترده ای مشورت می گیرد، و زمانی که تصمیم گرفته شد، «با قدرت به جلو می رود»

هرالد تریبیون به نقل از قالیباف می نویسد:«دولت رئیس جمهور احمدی نژاد، منتخب مردم است و ما به آن احترام می گذاریم. اما ما در برخی مسائل شامل مدیریت قدرت و روابط اقتصادی با خارج متفاوتیم»

البته این تفکر؛ شامل ایالات متحده نمی شود، جایی که به نظر می رسد به آرمانی که تا واشنگتن رفتارش را با تهران تغییر ندهد، دشمنی های عمیق بین آنها رفع نمی شود.

وی می گوید:«اگر ایالات متحده آمریکا دیدگاه یک جانبه گرایانه اش را به دیدگاه چندجانبه گرا تغییر دهد، آنگاه ما می توانیم گفت و گو کنیم.» یک مشاور می گوید این یعنی اینکه ایران می خواهد، آمریکا به آنها رفتاری معادل دیگران نشان دهد، نه اینکه کشوری مرتد باشد.

عمیق ترین شکاف بین دو کشور، اهداف هسته ای ایران است وقالیباف به نظرمی رسد مانند هر مقام ایرانی دیگر در بحثهایش مصر است که کشورش همسایگانش را تهدید نمی کند و به دنبال سلاح اتمی نیست.»

او می افزاید:« ایران تهدیدی برای دیگر کشورها نیست. اگر ایران نیاز باشد که از خود دفاع کند، می تواند از سلاح های معمول برای دفع حملات استفاده کند. ما نیازی به هیچ سلاح اتمی یا غیرعادی نداریم. اعتقاد اسلامی ما نیز این امر را حرام می داند.»

این روزنامه در پایان می افزاید: قالیباف گفت که به داووس آمده است تا خارجی ها را متقاعده کند که «در تهران می توانند فرصتهای اقتصادی پایداری بیابند و در تهران ما امنیت داریم.»

  

                                    بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر دوستان

دو روز قبل مطلبی در باره نحوه انتخاب و گزینش وبلاگ و نوشته های منتخب نوشتم.

جدا فکر نمی کردم مورد استقبال قرار بگیردو موجب تبادل نظر در قسمت نظرات نوشته مذکور گردد.

اما جالب است که افراد مهمان هر یک نظرات مختلف دادند که برای تجزیه وتحلیل خیلی با ارزش بودو حتی نظراتی که کنایه داشته یا تمسخر کرده هم در جای خودشان خوب بودند.

برای تنویر افکار و ایضاح نکات تاریک و مبهم ذکر چند نکته ضروری است:

1=بخدا در آن نوشته اصلا بحث منتخب شدن من یا نشدن کس دیگر نبوده وکلا از لحاظ این که ملاکها و روشهای گزینش متون ووبلاگها در منتخب شدنشان چیست مد نظر میباشد.

2=در اینکه مدیریت محترم پارسی بلاگ زحمات زیادی کشیده و این کار سخت و پر هزینه و زحمت را برای پرورش فکر و ذهن جوانان مملکت متحمل شده شکی ندارم و اتفاقا این کار سوای شجاعت و شهامت .کاری فرهنگی و از سر دلسوختگی محسوب شده و قطعا جای تقدیر و تشکر دارد که به همه مدیران این بلاگ خدا قوت و خسته نباشید جانانه عرض مینمایم.

3=اما با این وجود چون کار فرهنگی ورسالت آقایان سنگین است ما هم از سر دلسوزی حرفهایی داریم و این انتقادات سازنده منکر تلاش و زحمت دوستان نیست.

4=اینجا جوانان دارای اکثریت هستند و برخورد با این قشر ظرافتهای خودش را دارد که یکی روحیه دادن بصورت گزینش نوشته هایشان است و قبول نماییم که اگر درست گزینش ننماییم بتدریج سرخوردگی و پوچی در نویسندگان ایجاد و دچار روزمرگی خواهند شد که این موجب رکود و سکون حرکت رو به تعالی جوان خواهد شد و با اهداف فرهنگی بلاگ منافات دارد.

5=نمونه ای از تفکرات را در صفحه نظرات مطلب مذکور میبینیم که از مدیران محترم بلاگ دعوت مینمایم جهت اشراف بیشتر به این صفحه مراجعه و تاملی فرمایند تا ببینند جوانان نظرشان در باره مدیران بلاگ چگونه است؟!

6=اما باید اعتراف کنم برخلاف نظراتی که اعتقاد دارند بلاگ چون متعلق به مدیرانش میباشد پس آنها حق گزینش اختیاری و هر کاری را دارند باید عرض کنم من اتفاقا مدیران بلاگ را منطقی و با سعه صدر دیدم و اصلا با دیدگاه مالک و صاحب اینجا حرکت نکرده و به تمام نظرات و انتقادات اهمیت میدهند و ما باید این قضاوت عجولانه را کنار بگزاریم.

7=در انتها با عنایت به خدمت بی مزد و منت مدیریت محتر م پارسی بلاگ و سایر همکارانشان عرض کنم کار فرهنگی وبزرگی چون این کار و طرف شدن با قشر وبنویس دارای حساسیت خاصی بوده و از این بابت از زحماتشان قدردانی نموده و تقاضا دارد تا با جدیت و البته رعایت منطق به کارشان ادامه و ما را در کنار و حامی خود بدانند اما از انتقادات سازنده در جهت بهبود کار و تعالی وبلاگها استقبال نموده و با ترتیب اثردادن به نظرات منطقی روحیه همگان را ارتقا دهند.

باز هم از لطف و نظرات همه دوستان نهایت تقدیر وسپاس را دارم.

                                                                                     پاینده وسرافراز باشید

 


  

                                                      بنام خدا

سلام

خیلی وقت است که فکر میکنم ملاکها و ظوابط و قواعد برای انتخاب یک مطلب و یا وبلاگ در پارسی بلاگ چیست؟

باور نمایید هیچ بحث حسادت یا چرا من نشدم و چرا اون شده نیست اما خود نفس منتخب شناختن هر چیزی باید

از حد اقل انصاف برخوردار و به خود انتخاب کننده باصطلاح مزه بدهد.

من در این چند روز اخیر حسابی مطالب منتخب را مطالعه کردم عمدتا یا نقل قول و یا کپی عین مطالب سایتها و یا

موضوعات نه چندان مهمی بودند که البته برغم خوب بودن نمیتوانستند منتخب باشند زیرا مطالبی عین آنها و تازه بروزتر

و یا با ارزش بیشتر وجود داشته که انتخاب نشدند .

جدا خیلی دوست دارم یکی از آقایان یا خانمهای انتخاب کننده من را قانع نمایند تا برای همه روشن شود که ملاک و

معیارهای منتخب بودن چیست تا کمکی به سایرین برای تلاش مضاعف و شرکت در یک رقابت سالم بشود.

فکر میکنم باید منتظر باشم و                                                     تا بعد خوش باشید


  

                                          بسم الله الرحمن الرحیم

سلام دوستان

امروز وقت پیدا کردم تا نگاهی به فیلم ضد ایرانی وتحفه هالیوودی 300 انداخته و تماشا کنم.

واقعا متاسف و متاثر شدم که ما و ملت ما با اینهمه سابقه و تمدن کهن و البته فرهنگ غنی توسط سینمای کشوری که شاید کل

سابقه و تاریخ تمدنش اندازه یک دوره کوتاه و مقطع کوچک ما نمیشود مورد هجمه ای اینچنین دروغین و با حب و بغض قرار بگیرد!

جالبه که همه دنیا میدانند بچه های این آب و خاک شجاعت و غیرت خود را در جنگ ایران و عراق چگونه ثابت کرده و بر خلاف فیلم

اتفاقا در گوشه ای از تاریخ جنگ صحنه های زیادی از نابرابری مبارزه میان رزمنده های ما و عراقیها وجود داشته که از روی آنها

میتوان صدها فیلم 300 که نه 3000 تهیه کنند.

اما یک نکته خیلی آزارم داده و اینکه ما و رسانه های ما بجای کار منطقی و با محتوا بیایند و کارهایی نظیر سریال 40 سرباز را تهیه

و نمایش بدهند و فکر کنند که خب رسالت ما تمام شد و با این سریال زدیم توی دهان هالیوودیها و جواب فیلم 300 را دادیم.

حالا واقعا باید فکر کنیم ببینیم آیا با این کار و استدلال حکما 300 =40 میشود یا خیر ؟

شما چی فکر میکنید؟


  

                              بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر دوستان گرامی

به خبری در مورد وضعیت نامزدهای مجلس هشتم توجه فرمایید:

 
ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره 10 با اشاره به تایید صلاحیت حدود 5000 نفر از داوطلبان یعنی 69% ثبت نام کنندگان از سوی هیئتهای اجرایی، تعداد کسانی را که در تهران تأیید صلاحیت شده اند بالغ بر 1000 نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

پس از ثبت نام داوطلبان انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی که تا ساعت 24 روز 21 دیماه ادامه داشت ، هیئتهای اجرایی در 207 حوزه اصلی از تاریخ 22 دیماه تا اول بهمن بمدت ده شبانه روز براساس شرایط مندرج در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و استفاده از جوابیه های استعلام سوابق داوطلبان از مراجع چهارگانه و با بررسی های لازم در محل ، به بررسی صلاحیت داوطلبان پرداختند .

حدود 4000 جوابیه استعلام از مراجع چهارگانه برای حدود 3000 نفر از داوطلبین به ستاد انتخابات کشور واصل شد که بلافاصله عیناً در اختیار هیأتهای اجرایی سراسر کشور قرار گرفت .

نتایج نهایی بررسی صلاحیتها در کل کشور به شرح زیر به استحضار امت حزب الله می رسد :

صلاحیت حدود 5000 نفر از داوطلبان یعنی 69% ثبت نام کنندگان از سوی هیأتهای اجرایی تأیید شد . از جمله در تهران بالغ بر 1000 نفر تأیید صلاحیت شدند .

از 31% افرادی که صلاحیت آنان تأیید نشده ، 21% رد صلاحیت و 10% احراز صلاحیت نشدند .

از میان رد صلاحیت شدگان ، 69 نفر به موقع استعفاء نداده اند . 131 نفر محکومین به خیانت و کلاهبرداری و اختلاس به حکم محاکم صالحه قضایی هستند . 329 نفر سوء شهرت در محل سکونت داشته اند .

تعدادی از داوطلبان مدارکشان ناقص ماند به عنوان مثال ؛ 188 نفر مشکل مدرک تحصیلی و یا 5 سال سابقه کار کارشناسی داشته اند .

بقیه رد صلاحیت شدگان مسائلی نظیر اعتیاد یا قاچاق مواد مخدر ، محکومین به حدود شرعی ، وابستگان به رژیم سابق ، محکومین به اقدام علیه جمهوری اسلامی ، عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ، عضویت و یا هواداری از گروهکهای تجزیه طلب و تروریستی ، وابستگی و ارتباط با سرویسهای اطلاعـاتی بیگانه ، اهانت به مقدسات دینی و پیـامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین (ع) ، محکومیت به اغتشاش در کشور و هواداری از فرق منحرف مذهبی داشته اند .

تمامی افرادی که صلاحیت آنها تأیید نشده ، از جمله قریب 700 نفر افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده است ، می توانند در مهلت قانونی ، از سوم تا ششم بهمن ماه ، شکایات خود را به هیأتهای نظارت استانها ارائه نمایند تا مورد بررسی قرار گیرند .

 
 
 


  

                            بسم الله الرحمن الرحیم

این خبر تلخ و ناگوار در باره نوجوانان و کودکان را بخوانید:

به گزارش اغلب خبرگزاریهای کشور.ماده جدید و بسیار خطرناک مخدری در پوشش آدامس و شکلات و........وارد کشور شده

و نسل فردای مملکت را شدیدا مورد تهدید جدی قرار داده است.

 

ماده جدید مخدری وارد کشور شده، نام این ماده «پان پراگ»است و در بسته‌بندی زیبا و با عکس‌های هنرپیشه‌های هندی و پاکستان به صورت آ

دامس، پاستیل و پودرهایی با طعم نعنا و خوشبو کننده دهان وارد کشور می‌شود.

هنوز داستان مصیبت وبدبختی‌های ماده مخدر «اکستازی» به آخر نرسیده است که سروکله یک مخدر توهم‌زای دیگر در بازار ایران پیدا شد.

به گزارش شیعه نیوز، به نقل از ایرنا، این ماده مخدر که آشکارا کودکان را هدف قرار داده است، اکنون در مناطق شرقی کشور یافت می‌شود و

 

تهیه آن در مناطق دیگر کشور چندان سخت و پیچیده نیست.

نام این ماده «پان پراگ» است و در بسته‌بندی زیبا و با عکس‌های هنرپیشه‌های هندی و پاکستان به صورت آدامس، پاستیل و پودرهایی با طعم

 

نعنا و خوشبو کننده دهان وارد کشور می‌شود.

در میان مسوولین مبارزه با مواد مخدر در خصوص احتمال « مخدر» بودن یا نبودن این ماده اختلاف نظر وجود دارد، به گونه‌ای که یک مقام نظامی

 

در پلیس مبارزه با مواد مخدر «پان پراگ»ها را «مخدر» نمی‌داند، اما جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد این ماده را نوعی «ماده مخدر

 

صناعی» می‌داند.

سرتیپ دوم پاسدار «نظام نبی‌کوهکن» که در پلیس مبارزه باموادمخدر فعالیت می‌کند، گفت: ممکن است «پان پراگ"ها محرک باشد، اما در زمره موادمخدر قرار ندارند.

وی با تاکید به اینکه در قوانین‌کشور برای حمل‌کنندگان و استفاده‌کنندگان «پان پراگ» مجازاتی تعریف نشده‌است، گفت: این مواد به صورت

 

غیرمجاز وارد کشور می‌شود و به هیچ وجه مورد تایید و کنترل پلیس مبارزه با مواد مخدر نیست.

«کوهکن» افزود: البته می‌توان با ورود این ماده به استناد قانون قاچاق ممانعت کرد و واردکنندگان «پان پراگ»ها را تحت پیگرد قرار داد.

این در حالی است که جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اخیرا در سخنانی نسبت به شیوع مصرف «پان پراگ»ها در میان جوانان و نوجوانان کشور هشدار داده بود.

«محمدرضا جهانی»، «پان پراگ»ها را نوعی ماده مخدر صناعی دانست و گفت که عوامل سودجو این ماده مخدر را با عنوان خوشبوکننده‌دهان به جوانان و نوجوانان می‌فروشند.

آنچه مسلم است باید از عوامل تشتت تصمیم‌گیری در روند مبارزه با مواد مخدر پرهیز شود و مرجع تصمیم‌گیری در خصوص مخدر بودن یا نبودن مواد نوظهور در عرصه مخدرها نیز واحد باشد تا تصمیم‌گیری‌ها بهنگام و تاثیرات تصمیمات نیز در جامعه به سرعت آشکار شود.

بررسی‌های به‌عمل آمده از????نوع «پان پراگ»های موجود درسطح استان سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد که شش نوع از این مواد حامل مواد افیونی هستند.

مبادی ورود این مواد به ایران، کشورهای افغانستان و پاکستان بوده و قیمت آن نیز در استان‌های شرقی کشور از ? ????ریال تا سه هزار ریال در نوسان است.

اما، «پان پراگ» چیست و چه تاثیری در فدری که آن را مصرف می‌کند، دارد؟ «پان پراگ»ها با نام‌های، پان?، چالیا?، گوتکا و نیسوار در پاکستان، اندونزی، مالزی، فیلیپین، چین، تایوان، کامبوج، ویتنام، لائوس و هند تولید می‌شود.

محتویات «پان پراگ»ها ترکیبی از تنباکو، آهک، خاکستر، ادویه‌های معطر، ساخارین و اسانس‌ها و افزودنی‌های غیرمجاز دیگر است. این مواد که با طعم‌هایی چون «نعناع» عرضه می‌شود، دارای ترکیباتی چون «آرسنیک»، «کربنات»، «منیزیم» و «سرب» است.

ماده‌مخدر «پان پراگ» از دانه‌هایی به نام «بتل»BETEL به دست می‌آید که دربرگ درخت «آرکا کیتچیو» (? (ARECA CATECHU?وجود دارد. مصرف مستقیم این محصول باعث قرمزی رنگ دهان می‌شود. این درخت در اندونزی، مالزی، فیلیپین، چین، تایوان، کامبوج، ویتنام، لائوس، هند و پاکستان می‌روید.

دلیلی که مصرف‌کنندگان «پان پراگ»ها را به سمت آن می‌کشد، احساس گرمی، سرخوشی موقت، سبکی سر، گیجی و شادی کاذب است.

طبق آمارهای موجود، کشور هندوستان به دلیل مصرف زیاد مردم آن از این ماده، مقام دوم سرطان دهان را در دنیا دارد.

به دلیل اینکه برگ درخت «آرکا کیتچیو» گرانبها است، سودجویان و توزیع کنندگان «پان پراگ» ازخاکستر و موادتقلبی به جای برگ درخت استفاده می‌کنند.

باجوشاندن موادی که در تولید «پان پراگ»ها به کار برده می‌شود و پیچاندن عصاره آن در برگ درختی به نام «وین»(? ،(VIN?گوتکا ساخته می‌شود.

نیکوتین موجود در این مواد سبب زردی رنگ دندان‌ها و ایجاد آسیب جدی به سلول‌های مغزی می‌شود. با مصرف این مواد، بزاق دهان افزایش یافته و خروج مکرر آب دهان مصرف - کننده، سبب ایجاد بیماری‌های عفونی مانند سل و هپاتیت می‌شود.

از دست دادن تعادل رفتاری و حرکتی، شادی کاذب و تشنگی از دیگر عوارض مصرف مواد «پان پراگ» است. ایجاد دلبستگی و اعتیاد مهمترین عارضه مصرف این مواد مخدر صناعی است


  

                            بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت دوستان گرامی

با دیدن متن خبری در سایت تابناک و فردا نیوز . بنظر میرسد اراده مسئولین بر حل مسائل و معضلات دامن گیر شهر از

راههای منطقی و عقلایی بوده و یکی از راههکارهای عملی در این باره در حال شکل گیری است:

                   **تشکیل کارگروه مشترک دولت و شهرداری تهران با حضور فراکسیون شهری مجلس**

عین خبر مذکور به سمع و نظرتان میرسد:

یک عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس از تشکیل کارگروه مشترک دولت و شهرداری برای پیگیری مصوبات مربوط به
 تبصره 13 خبر داد.

به گزارش مهر، محمد خوش چهره نماینده مردم تهران با اشاره به جلسه هفته گذشته فراکسیون مدیریت شهری مجلس با
 محمد باقر قالیباف ، شهردار تهران برای رفع مشکلات این شهرداری در رابطه با دولت ، گفت: دراین جلسه مقرر شد کمیته
 مشترکی میان دولت و شهرداری تهران تشکیل شود تا از این طریق مصوبات مربوط به تبصره 13 پیگیری شود.

گفتنی است هفته گذشته محمد باقر قالیباف ، شهردار تهران به همراه معاونان خود در مجلس شورای اسلامی حضور یافت
 و در جلسه ای با فراکسیون مدیریت شهری به تشریح مشکلات این شهرداری در انجام وظایف مربوطه پرداخت و نسبت به
 قطع بودجه شهرداری تهران از سوی ستاد تبصره 13 انتقاد کرد.
                                                                                                                  شاد و پاینده باشید

  

                        بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و عرض تسلیت سالروز وفات حضرت امام سجاد(ع)

چرا جغرافیا از دید عده ای جزو علوم عادی و سبک تلقی میشود؟

عنایت فرمایید:

شما برای هرکاری یا برنامه ربزی در هر امر خاص و عام مثلا احداث ورزشگاه . درمانگاه . فروشگاه زنجیره ای. پرورش وسیع گل و گیاه و حتی ایستگاه سرپناه دار اتوبوس قبل از اجرا و هر اقدامی به یک سری اطلاعات نیاز دارید .این اطلاعات شامل اجزای ذیل میباشند:

تعداد جمعیت-تفکیک سنی و جنسی آن - موقعیت جغرافیایی منطقه- تعداد خانوار و مسکن موجودو یک سری امار از مختصات خاص آن طرح که بطور نمونه میتوان به محور ارتباطی و دسترسیهای محلی یا تعداد خودرو شخصی یا وضعیت جوی محلی( جهت باد و بارش و...) و یا تعداد دانش آموزان و افراد بین 14 تا25 سال را جهت ساخت مراکزی چون درمانی . ورزشی. خدمات حمل ونقل عمومی و ........ اشاره نمود.

تمام این نیازهای اماری در قالب علوم جغرافیایی و بعنوان بدوی ترین نیاز هر طرح خلاصه و در اختیار دستگاههای اجرا قرار میگیرند.

البته یک کارشناس جغرافیا بسته به گرایش تخصصی خود . تازه این امار را پردازش و از لحاظ فنی و پراکندگیهای جغرافیایی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس اطلاعات مذکور قابل ارائه و اتکا خواهد بود.

چنانچه به یکی از شرکتهای مشاور طرح یا اجرا مراجعه شود با مشاهده کارشناسان مختلف جغرافیا تازه پی به اهمیت این علم برده و ضرورت حضور کارشناسان ان حس میکردد.

ضمنا علم جغرافیا در کشورهای پیشرفته در زمره علوم مهندسی زمین و فضا و علوم پایه قرار داشته و دارای بیش از 80 گرایش متنوع و کاربردی میباشد.

باور کنید این علم علاوه بر جذابیتهای خاص خود . به درک بهتر نظام آفرینش و خدا شناسی علمی کمک شایانی مینماید.

بقول معلمان جغرافی قدیم : و اما کویت......:

                                                                          تا بعد یا علی و پایدار باشید

 


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           




ابزار وبلاگ